2017 Segovia Bivac I

Bivac I Campament – Peña El Águila – Cercedilla (23 km)

Situat a l'extrem més oriental i meridional de la província de Segòvia i limitant amb la comunitat de Madrid, ens trobem en plena Serra de Guadarrama, als peus del Parc Nacional de Guadarrama, sent el pic més alt el Peñalara a 2428 msnm. Aquesta serra es localitza a la part oriental del Sistema Central. Es tracta d'una zona d'altíssim valor ecològic, que alberga més d'onze ecosistemes diferents amb diferents espècies arbòries -essent el més característic el pi silvestre, el roure o l'alzina- algunes en perill d'extinció,  i una molt variada fauna com cérvols, senglars, teixons, raboses, àguiles imperials i voltors.

La primera jornada del bivac comença com ve sent habitual de bon matí, ja que serà la més llarga dels 3 dies però també la més divertida, tècnica i preciosa. Ens alcem a les 07.00 amb energia però en silenci, que els més xicotets encara estan aprofitant eixos moments de descans. Ens fem la motxilla, omplim cantimplores i abandonem el campament per endinsar-nos, ara sí, dintre del Parc Nacional. El Sol, però, ja té ganes d'acompanyar-nos i comença a clarejar. Amb certa timidesa s'escapen alguns raigs de llum que grimpen la serralada que ens envolta, però nosaltres aliens discorreguem el nostre camí entre pins, vaques i algun esquirol. Prompte comença l'ascensió cap a la cresta de la serra. L'objectiu és recórrer-la de sud a nord, estant en el límits d'ambdues comunitats autònomes,

Arribem a la cresta ràpidament, i comencem a recórrer-la cap al Peñalara, el cim més alt que ha trepitjat mai el CJA. El pas és lent, ja que són moltes les cames que menejar, però les xerrades amb els companys i companyes fan més entretingut el camí. Ascendim per  un pas entre roques gegants que fan molt divertida la pujada. Madrid a la dreta, Segòvia a l'esquerra, el Peñalara al davant, i el CJA al cor del Parc Nacional, amb unes vistes privilegiades. La pujada final és fa llarga i dura. La gent comença a formar els seus propis grups en funció de les seues capacitats, però sempre units. Finalment, i amb algunes baixes dignes de la tercera edat, fem cim i baixem cap a la zona recreativa on ens espera David amb el dinar. Ens hem guanyat la poma del postre. Després d'una merescuda migdiada, reprenem la marxa final cap a Cercedilla, al poliesportiu. Dutxes, descans i el merescut "gelato". A les 22.30 es tanca el teló dins la sauna..